Αρχειοθήκη ιστολογίου

Τρίτη 21 Απριλίου 2020

Τρίκαλα Trikala










Ο Μύλος  Ματσόπουλου στα Τρίκαλα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μνημεία Βιομηχανικής  Κληρονομιάς  της  χώρας  μας. Χτίστηκε το 1884 από τους αδερφούς Αγαθοκλή, λίγο μετά την απελευθέρωση της Θεσσαλίας. Υπήρξε ο  πρώτος  κυλινδρόμυλος που χτίστηκε στην Ελλάδα και ο μεγαλύτερος των Βαλκανίων ενώ  δίπλα  του κατασκευάστηκε και το  πρώτο μακαρονοποιείο της  χώρας.
Στα χρόνια που ακολούθησαν άλλαξε πολλές φορές ιδιοκτησία, μέχρι που κατέληξε στον Ιωάννη Ματσόπουλο και μετά το θάνατό του, το 1977, στο δήμο Τρικκαίων, ο οποίος με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης τον αναπαλαίωσε.
Στις μέρες μας αποτελεί ένα δυναμικό πολιτισμικό κέντρο, με πλήθος καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων να λαμβάνουν χώρα εκεί. Στο κεντρικό κτίσμα φιλοξενούνται κυρίως καλλιτεχνικές εκθέσεις και στους υπόλοιπους χώρους περιλαμβάνονται το δημοτικό θέατρο, θερινός κινηματογράφος, συνεδριακός χώρος και το εργαστήρι τέχνης του πολιτιστικού οργανισμού του δήμου. Τέλος, στο χώρο λειτουργεί το δημοτικό αναψυκτήριο, όπου μπορείτε να χαλαρώσετε μέσα σε ένα καταπράσινο περιβάλλον.
Τα τελευταία χρόνια,πάντως,η φήμη του εξαπλώθηκε πανελληνίως ως «Μύλος των ξωτικών»,το μεγαλύτερο Χριστουγεννιάτικο θεματικό πάρκο με αναμφισβήτητες θετικές επιδράσεις στην οικονομία της πόλης.
Όμως οι (αντι)αισθητικές παρεμβάσεις τις οποίες υφίσταται εκείνη την περίοδο, με τεράστιους όγκους πλαστικής πολύχρωμης κιτσαρίας να παρεμβάλλονται άναρχα και ακαλαίσθητα ανάμεσα στις εκαταστάσεις του, αλλοιώνουν και τραυματίζουν «θανάσιμα» τον αρχιτεκτονικό χαρακτήρα του μνημείου.

The Mill of Matsopoulos at Trikala is one of our country's most important monuments Industrial Heritage. Built in 1884 by brothers Agathocles, soon after the liberation of Thessaly. He was the first roller built in Greece and the largest in the Balkans, while next to him built the first pasta factory in the country."nIn the years which followed ownership changed several times until he came to John Matsopoulos and after his death in 1977 in Trikala municipality, which co-funded by the European Union renovated."nNowadays it is a dynamic cultural center, with many cultural activities take place there. In the central building mainly hosted art exhibitions and the other areas included the municipal theater, summer cinema, conference room and workshop art cultural organization of the municipality. Finally, in the area it operates elementary cafeteria where you can relax in a green environment."nIn recent years, however, his reputation spread nationwide as "Mill of the Elves", the largest Christmas theme park with undeniable positive effects on the economy of the city."But the (anti) aesthetic interventions which exists at the time, with huge volumes of plastic colorful kitsch interfere anarchically and unsightly buildings between the insalling, alter and injure "fatally" the architectural character of the monument."nSo in another, quieter period I decided to photograph the magnificent building complex recalling its unique physiognomy


Κάστρο Τρικάλων

Η ιστορία του ρολογιού της πόλης των Τρικάλων













Ο θρυλικός «καρβουνιάρης» πάτησε τα 100,στα χρόνια,βεβαίως,διότι στην ταχύτητα δεν κατόρθωσε ποτέ να ξεπεράσει τα 50χλμ.α.ώ. ούτε στις δόξες του όταν,δηλαδή,εκτελούσε τα δρομολόγια Καλαμπάκα-Βόλος και αντίστροφα αφού η ισχύς του έφτανε μόλις τους 55 ίππους και το βάρος της μηχανής  του άγγιζε τους 35 τόνους!!!!!!!!
Η πάλαι ποτέ ατμάμαξα «22» των ελληνικών σιδηροδρόμων αφίχθη πλέον στον τελευταίο της σταθμό στην πλατεία του ΟΣΕ των Τρικάλων, αποτελώντας ένα από τα ιστορικότερα  μνημεία της σιδηροδρομικής βιομηχανίας!.


Η μηχανή και τα βαγόνια της επισκευάστηκαν από το δήμο Τρικκαίων και παραχωρήθηκαν στο Σύλλογο Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων ο οποίος το μετέτρεψε σε γραφείο του συλλόγου προκειμένου να στεγάσει τις δράσεις του. 
Οι πρωτοβουλίες αυτές έχουν ως στόχο την δημιουργία ενός επισκέψιμου χώρου για τα σχολεία της περιοχής που θα ενημερώνονται για την ιστορία του σιδηροδρόμου μέσα από την προβολή ταινιών και φωτογραφιών αναβαθμίζοντάς το μ’αυτό τον τρόπο σε ένα ζωντανό μουσείο με καρδιά και ψυχή.


The legendary "charcoal burner" stepped on 100, in the years, of course, because in speed he never managed to exceed 50km. not even in his glory when, that is, when he was running the Kalambaka-Volos itineraries and vice versa since his power reached only 55 hp and the weight of his machine reached 35 tons !!!!!!!!

The former train "22" of the Greek railways has now arrived at its last station in the square of OSE of Trikala, being one of the most historic monuments of the railway industry !.
The engine and its wagons were repaired by the municipality of Trikala and were given to the Association of Friends of the Trikala Railway, which turned it into an office of the association in order to house its actions.

These initiatives aim to create a visitable space for local schools that will be informed about the history of the railway through the screening of films and photographs, thus upgrading it to a living museum with heart and soul.



Το τζαμί του Οσμάν Σάχ  ή Κουρσούμ (μολυβένιο) τζαμί 
Βρίσκεται στην άκρη της πόλης των Τρικάλων, νότια της παλιάς φυλακής (τώρα μουσείο Τσιτσάνη) και της εκκλησίας του Αγίου Κωνσταντίνου και της Ελένης.
Ιδρυτής του ήταν ο Οσμάν Σάχ ή Καρά Οσμάν πασά, διοικητής του σανζάκ των Τρικάλων, γιος του Μουσταφά Πασά (+ 932H = 1525/26) που παντρεύτηκε την κόρη του Σουλτάνου Σελίμ Α (1512-20).
  Πιστεύεται ότι χτίστηκε περίπου δέκα χρόνια πριν από το θάνατο του Οσμάν Σάχ, ο οποίος θάφτηκε στο γειτονικό μαυσωλείο το 1567/8.
Ο αρχιτέκτονας της ήταν ο Koca Mimar Sinan (1490-1588), ο πιο γνωστός αρχιτέκτονας της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας κατά την περίοδο του Σουλτάνου Σουλεϊμάν Α 'και του Σελίμ Β'. Ήταν γιος χριστιανών γονέων από την Καισάρεια της Καππαδοκίας. Στην ηλικία των 14, αρπάχθηκε από τους Τούρκους και αλλαξοπίστησε.

The Mosque of Osman Shah or Kursum (Molybene) Mosque 
ItIt It is located on the edge of the city of Trikala, south of the old prison (now Tsitsanis museum) and the church of Agios Konstantinos and Eleni. 
Its founder was Osman Sah or Qara Osman Pasa, commander of the sancak of Trikala, son of Mustafa Pasa (+ 932H = 1525/26) who married the daughter of Sultan Selim I (1512-20).
 It is believed to have been built about ten years before the death of Osman Shah, who was buried in the neighboring turbulence (mausoleum) in 1567/8. 
Its architect was Koca Mimar Sinan (1490-1588), the most renowned architect of the Ottoman Empire during the period of Sultan Suleiman I and Selim II. He was the son of Christian parents from Caesarea of Cappadocia. At the age of 14, he was grabbed by the Turks and mocked.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μετέωρα Meteora

Τα άγια Μετέωρα,ως ενιαίο σύνολο μοναδικής φυσικής ομορφιάς και τόπου λατρείας του Θεού απετέλεσαν για μένα ένα από τα κεφάλαια της “φωτογρα...